Baka baka kaka

Ikväll så blir det julbak med lillebrorsan. Vi ska baka lussebullar, pepparkakor och knäck. Jag har inte hunnit äta nån lussebulle alls i år. Så ikväll kommer bli den första. Jag kom ihåg då jag var liten och hade julbak med farmor och kusinerna. Haha den missbildade håriga avsköljda pappers fylda degklumpen som vi begravde i snön, Vilka minnen! Kortfattat så råkade vi tappa ner en degklump på golvet och vågade inte berätta för farmor så vi sköljde av den och torkade den med papper och begravde den i snön för att hon inte skulle märka.
God jul!

Kommentarer
Postat av: ellen

jadu, jag vet inte riktigt vars de finns containrar. Eller det finns på ica teg typ.. men dom brukar vara låsta ibland. Jag har aldrig varit där å kollat men de blir nog ett äventyr om vi gör de nån dag haha (Y) :)



Ja festivaler i sommar!! det blir av!

De va ju jättebra artister på Täftefestivalen i år :O fast den var just innan jag fick smak för den musiken så de va synd. men de blir nog bra 2011 me :D:D

2010-11-30 @ 18:34:39
URL: http://vikstromellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0