Datorn äger oss

Tänk när det inte fanns datorer. Då måste man ju ha haft jättemycket tid. Det känns verkligen som att datorerna tar över våra liv. Jag vill göra annat här i livet. Jag vill inte leva för en dator. När det inte finns nån dator såå saknar man den. Det finns alltid nåt man vill söka efter på google, någon man vill prata med på msn, en bild man vill redigera och liknande. Men det är också mycket tid som går åt till att sitta  vid datorn och vänta på svar eller så kanske man flummar runt på helt ovärda sidor som bara tar ens tid. Tror nästan att jag ska sluta använda datorn på fritiden. Jag har ju ändå dator i skolan. Att bära den tunga datorn till och från skolan varje dag är väldigt påfrestande. Nu är det slut med det.
.
Om man inte sitter vid datorn kanske man har tid att rita, spela gitarr, göra läxor, ringa till folk, sticka, baka och en massa annat roligt. Fast det finns ju så mycket roligt att göra på datorn också. Men idag ska jag inte sitta vid datorn och slösa min tid efter skolan.
Peace.
Förra gången jag hade en datorfri dag så lärde jag mig en låt på min flöjt. Dat skulle jag aldrig lärt mig om jag suttit vid datorn. Vilka möjligheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0