Gammal kamera från 80 talet tror jag

 

Detta är en kamera jag fått av min pappa den är typ 25 år gammal och funkar lika bra nu som den gjorde då. Jag har till och med en ny filmrulle i den så att jag kan ta kort när jag vill. Men jag tror att jag ska vänta tills det blir lite mer vår. Man vill ju inte slösa film på något onödigt som snö lixom.

.

Idag så har jag också varit och åkt på min nya skateboard för första gången och jag tror att jag gjorde ganska mycket framsteg. Jag lärde mig ett nytt trick iallafall, fast jag kom inte ihåg vad det hette men jag peppar sommaren för vi skejtare ska göra en massa roliga saker tillsammans då.
.
Å vad jag hatar att bo på två ställen då man måste flänga runt så mycket och tänka på vart man har alla saker och sånt. Det blir så mycket extra och bära på tar så mycket tid. Det är jobbigt när det nästan inte går några bussar till pappa så att man kanske måste vänta några timmar i stan för att kunna ta sig hem. Egentligen är det inte så värt att fara dit då heller. Pappa märker ju inte änns om jag är hemma eller inte så det borde inte göra så stor skilland om jag är här eller där. Därför så stannar jag hos mamma idag och då kan jag också få ta ut min sovmorgon imorgon istället för att ta vanliga bussen och få sitta på skolan och vänta i en timme.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Den kameran köpte jag på Domus, jag tror det var den 19 maj 1985. Den kostade 750 kr med 150 kr rabattkupong.



Jag skulle fylla 19 om två dagar. Säljaren visade sig vara en rival till mig för en tjej jag träffat. Höll på att bli slagsmål på Universum med honom. Urban..Urban Urmakare kallade jag honom. Nåväl, kameran tar väldigt bra bilder.



Det var en av de första "compact" kamerorna som kom ut. Man skulle slippa släpa med sig objektiv och kunna ta ögonblicksbilder. Men den är ändå stor som ett smörpaket.



Autofocus var en nyhet och den tar väldigt bra bilder. Hållit många fester och resor. Det finns faktiskt ett brännmärke från en cigarett som nån lagt på den. Faktiskt en av få bra inköp jag gjort.



Slit den med hälsan, vill se bilder här.

2011-03-03 @ 00:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0