SOFT PASTELLS

Igår så blev jag sugen på att prova de nya pastell kritorna jag fick av Daniel i födelsedags present. Det brukar bli ganska stökigt på köksbordet då jag ritar. Jag har så mycket grejer.

Här är resultatet med kritorna. Det var lite svårt att rita med dem för att det var lätt att kleta ut färgen överallt med de var jätteroliga att använda. Måste köpa fixering spray också så att inte hela teckningen kletas ut ännu mer.En dag ska jag bli lika bra som han på filmen nedan.

Jag testade också att måla med en ny teknik,Dry brushing. Jag använde mig av oljefärg och akvarellpapper. Tycker dock inte att resultatet blev lika bra som jag hade förväntat mig.Måste nog öva mer sen så ska man tydligen späda ut färgen,jag provade att göra det med sko kräm men jag tror inte att det funkade så bra så jag ska köpa utspädning sen.

,

Jag inspirerades av denna film:

Jag ska bli bättre!


Kommentarer
Postat av: Bella

Oh my! Jag älskar ugglor och din bild är riktigt bra, keep up :)

2012-05-05 @ 20:10:26
URL: http://elfvendahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0