FETTISARNAS DAG

Ja, idag så åt jag också en semla som resten av sveriges befolkning. Annorlunda från föregående år var att denna var hemmagjord, bakade egna semmelbullar för några veckor sedan då jag inte hade nåt internet och helt plötsligt hade massor av tid över. Jag lagade också Borsjtj som är rysslands nationalrätt om jag inte minns fel, god mat har dem trots att de har knäppa lagar.
 
Borstj är en rödbetssoppa som man äter med gräddfil och saltgurka(Var noga med att ni ska ta saltgurka inte smörgåsgurka för det är inte lika gott), jag hade också bakat eget morotsbröd fyllt med valnötter och pumpafrön. Här är ett recept påBorsjtj man kan använda sig av, jag hade nästan samma ingredienser som receptet men jag orkade inte mäta upp mängden av ingredienserna och la även till persilja. Jag struntade även i köttgrejeset som står i receptet.
 
Recept på morotsbrödet från Underbaraclara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0