VALET AV LUCIA

Jag läste just det här inlägget som Underbaraclara har skrivit om valet av lucia,Jag minns själv då jag gick i sexan och det var dags att välja lucia. Våran klass skulle ha en omröstning och självklart så ville alla tjejer i klassen vara lucia, jag inräknad. Men då jag fick veta att vi skulle rösta så visste jag att jag inte hade en chans. Alla visste att det var den långa vackra tjejen med långt blont hår som skulle bli lucia. Jag var den enda som ville att vi skulle lotta så att alla skulle ha lika stor chans och att det inte skulle handla om att rösta fram den vackraste och mest populära tjejen. Det slutade med att jag vägrade att vara med i omröstningen för jag tyckte att det var så fel. Att vi i 12 års ålder skulle rösta fram den vackraste tjejen som skulle vara huvudpersonen i lucuatåget. Jag röstade på min bästis, om jag ens röstade alls är jag inte säker på. Tänk att man år 2006 gjorde såhär. Jag måste fråga min lillebror som går i 4an hur de väljer lucia och hoppas att det har blivit en förändring. För det är bara fel att det ska bli en skönhetstävling av luciatåget. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0