Årstider

Jag tycker att det är jättejobbigt att jag inte kan vara nöjd med nuet. Jag bara längtar och längtar. Fast jag blir depp om jag inte längtar, det är ju också jobbigt. Därför tycker jag om då det snart är vår mer än när det är vår och samma sak gäller de andra årstiderna.

Nu längtar jag efter vår men jag har inte gjort de saker jag vill göra nu i vinter så det är bra att vintern inte är slut än även om jag är riktigt less på mörkret och kylan. När man är i mitten av en årstid är det alltid värst för då känns allt så tråkigt. Därför måste jag hitta andra saker att längta efter. Det är som att såtta upp mål. Det hjälper en att ta sig igenom det jobbiga för man vet att det kommer att bli bättre sen. Därför är mål också en typ av längtan.  

Att längta är en del av livet. Om man inte längtar ,då har men inge liv
. (så äre iallafall för mig)



(inte för att jag länktar till höst men jag hade ingen vårbild för då hade jag inte fått kameran)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0