Harry Potter

Tänkte rita av Harry Potte lite såhär på kvälls kvisten. Man jag blev som less . Kände inte riktigt för att ändra det som gick fel och lägga ner så mycket tid på detaljer. Bilden skulle lika gärna kunna föreställa John Lennon som Harry Potter. För övrigt så tycker jag att de är ganska lika, fast det kanske är glasögonen som gör det... Ja det måste ju vara så.
Trots denna ofärdiga bild (som aldrig kommer att bli färdig) så ser jag framemot på fredag då jag ska fara och se Harry Potter :D Det kommer bli jättetrevligt. Kanske ska försöka rita av Harry Potter på riktigt sen. Då jag har tid, tålamod och ork. då blir det nog en digital bild i photoshop. Tycker egentligen att det är enklare att rita på vanligt papper för det går fortare och man känner papperat och pennan i handen på ett bra sätt fast då gör man inte lika noggrant för det är inte lika kul att rita på vanligt papper som på ritplattan.
En teckning man gör på papper tar kanske 30-60 min att göra beroende på hur noggrann man känner sig men en teckning i photoshop tar typ 4h eller 5h att göra. Därför gör jag det oftast på natten då jag får jättemycket inspiration och då det inte finns nåt som kan störa. Om jag blir störd då jag ritar så att jag måste lägga ifrån mig teckningen och gå och göra nåt annat så blir den oftast inte slutförd för då känner jag mig oftast less på den då jag kommer tillbaka.
Å imorgon så ska jag och Ellen åka skateboard <3 :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0