En tanke

 

Jag ska typ sluta köpa saker. I allafall nya saker. Det sparar både på mina pengar och miljön. Det ja kommer att prioritera som nytt är typ en skateboard och fler grejer till kameran. Men att gå och köpa nya kläder stup i kvarten behöver jag ju inte göra( Då jag flyttar hemifrån tänker jag också köpa begagnade grejer för oftast så så blir det hur fint som helst även om det är gamla grejer men har.
.
Sen så vill jag sy om mina kläder så att de får ett nytt utseende då jag är less på dem eller om de gått sönder nånstans. (är inget fan av att köpa kläder på second hand för jag hittar aldrig nåt och jag har inte orken att gå och leta bland en massa kläder ihop proppade i en källare. )
.
Sen så tänkte jag att om jag köper en ko och har som husdjur som kan äta gräset man har på gräsmattan istället för att klippa de med en gräsklippare. Det borde väl endå vara bra för miljön for då får kon mat och slipper äta sojabönor så att man måste hugga ner regnskogarna för att odla och man behöver inte använda bensin. Sen så slipper jag klippa gräset hehe. Men sen så får man ju jättegod mjölk av kon också :)
,
Detta vara bara en tanke som jag fick då jag såg Home på youtube.Jag tycker att all konsumtion är ganska överdrivet. Mamma hade typ bara 3par byxor och 6 par tröjor då hon va liten å de överlevde hon på.

Kommentarer
Postat av: hannew

sV: okey, tack :)

2011-02-01 @ 20:22:36
URL: http://hannewestman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0