Autofokusen ger upp

.

Jag gillar sånhär gammaldags stil på bilderna iblan.Det känns som att de framkallar någon slags speciell känsla. Det är kul med lite omväxlling från alla kalla,skarpa bilder med hög kontrast.

.

Idag var det en sån vårig dag att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Snön smälte och det var varmt. Daniel och Alexander kom till och med till vassaplan utan jackor och de frös inte änns. Men idag märkte jag också att det verkligen var slut med min autofokus på mitt objektiv. Ska nog lämna in det på lagning nästa gång jag far till Daniel för han ber typ brevid affären där jag köpte den. Idag har jag också kommit på hur jag ska fördela de där 300 poengen som man får välja valfia ämnen i skolan på. Ska välja matte E och fysik B för det är det som krävs om jag skulle vilja bli civilingenjör. Men sen så hade jag typ 100p kvar så då valde jag Webbdesign för att det verkar jättekul.

.

Vi såg också en jätte deprimerande film på teknik människa och samhälle lektionen idag. Den handlade om hur människan påverkat jorden. Filmen heter Home och går att se HÄR. Den var bra för att vara en film de visar i skolan och fick en att tänka till. Men lite långtråkig var den kanske efter ett tag men budskapet var bra. FAst jag tycker att hela filmen hade lite sagan om ringen stuk i sig med tanke på  tanten som pratar. Fast den var inspirerande. JAg kom typ på ved jag ska göra som projektarbeta,vad jag vill jobba med och hur jag vill leva. Hehe :P Har typ tänkte på den ända sedan vi såg filmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0