Lär dig photoshop med mera

Favorit i repris
.
Eftersom att jag inte har något speiellt att skriva idag så tänkte jag tipsa er lite om hur man lär sig använda photoshop för att jag vet att många av er som läser undrar hur man gör. Jag tänker själv inte  göra nån tutorial just nu men jag tänker tipsa er om några olika sätt att lära sig photoshop på via internet.
.
Då jag började lära mig photoshop så var den första sidan jag kollade på You Tube där finns det många hemskt bra videos då de visar hur man gör olika saker i photoshop. Detta var något jag höll på med ganska länge tills jag började förstå mer och mer. Nu på senare tid har jag också hittat en massa andra bra sidor som man kan lära sig photoshop på.
En jättebra sida där de visar steg för steg hur du använder photoshop.
.
En sida där du kan välja vad du vill lära dig om.  Tex Illustrator, Photoshop, Html, Java mm.
En sida där det visar ritade och designade bilder i 2D och 3D men också en massa tutorials för olika program.
.
photoshop tutorials på svenska.
Men allt handlar inte bara om att lära sig photoshops alla verktyg och funktioner man måste ju också veta hur man vill få sin bild i slutändan, hur det man skapat skall bli. Därför så måste man också titta på en massa bilder för inspiration. tex
  • Weheartit Där du kan få en massa inspiration med fina och kreativa bilder.
  • Har också hör att flickr är en väldigt bra sida men jag tycker att det går för segt att bläddra på den och sen så fattar jag inte sidan så jag brukar inte kolla där nåt.
Men det viktigaste måte nog vara att öva,öva,öva. Lycka till !

Kommentarer
Postat av: lijnas

har du något tips på en bra låt man kan sjunga cover?:)

2011-01-15 @ 14:53:34
URL: http://angelijnas.blogg.se/
Postat av: jenny

fin bild :)

du verkar jätte duktig! :)

2011-01-15 @ 15:20:08
URL: http://elinochjennys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0