HEMMAGJORD KONST

Fortsatte nyss på teckningen jag påbörjade för ett tag sen. Hade egentligen inte tänkt fortsätta på den för jag tyckte det blev lite fult på vissa ställen och det gick inte att fixa för att färgen blev som ingrodd i papperet. Men Jag tycker att den blev mycket bättre nu när jag fortsatte på den. Jag funderar på att lägga till lite färg men är så rädd att sabba allt.
.
Tycker att denna typ av konst är mycket roligare att rita än alla porträtt jag ritade förr. Det är ganska tråkigt och okreativt tycker jag. När man kommer på motiven själv så blir skapandet mer som en terapi istället för en press att allt ska se exakt likadant ut som orginalet.
.
Nu ska jag gå och gosa ner mig hos Daniel, han har sovit sen kl 18 för han hade inte sovit nåt natten innan. Kunde inte sova då så jag har käkat riskakor,lyssnat på en spotifylista från 2009 och ritat. Roger somnade i mitt knä medans jag ritade.Jag tror det var den mysigaste stunden vi haft tillsammans,vanligtvis vill han bara bitas och klättra i gardinerna. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0